Κεντρική Τράπεζα: Οι πελάτες των ΕΕΠ έχουν το δικαίωμα να τις καταγγείλουν αν δεν είναι ικανοποιημένοι με προϊόντα ή υπηρεσίες

Οι πελάτες των Εταιρειών Εξαγοράς Πιστώσεων (ΕΕΠ) ως καταναλωτές έχουν το δικαίωμα να προβούν σε καταγγελία εναντίον μίας ΕΕΠ σε περίπτωση που δεν είναι ικανοποιημένοι με τα προϊόντα ή υπηρεσίες που λαμβάνουν, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες Γραμμές που εκδόθηκαν από κοινού από την Ευρωπαϊκή Αρχή Κινητών Αξιών και Αγορών (ΕΑΚAΑ) και την Ευρωπαϊκή Αρχή Τραπεζών (ΕΑΤ) και έχουν υιοθετηθεί πλήρως από την Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου (ΚΤΚ).

Επιπλέον, στις κατευθυντήριες γραμμές, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΚΤΚ, προτρέπονται οι καταναλωτές που επιθυμούν να προβούν σε καταγγελία να απευθυνθούν αρχικά στη σχετική ΕΕΠ.

Η ΚΤΚ τονίζει πως οι ΕΕΠ που λειτουργούν στην Κύπρο υποχρεούνται να ακολουθούν τις Κατευθυντήριες Γραμμές σχετικά με τον χειρισμό παραπόνων/καταγγελιών για τον τομέα των κινητών αξιών και τον τραπεζικό τομέα οι οποίες απαιτούν, μεταξύ άλλων, όπως οι ΕΕΠ θεσμοθετούν πολιτικές και μονάδα διαχείρισης για τον χειρισμό των παραπόνων/καταγγελιών και εφαρμόζουν διαδικασίες για την παροχή κατάλληλων πληροφοριών στους παραπονούμενους/καταγγέλλοντες και για τις απαντήσεις στα παράπονα/ καταγγελίες.

Ωστόσο, η ΚΤΚ αναφέρει ότι «παρόλο που έχει εξουσία να εποπτεύει τις ΕΕΠ για σκοπούς διασφάλισης της λειτουργίας ενός αποτελεσματικού μηχανισμού χειρισμού παραπόνων/καταγγελιών προς συμμόρφωση με τις εν λόγω κατευθυντήριες γραμμές, δεν έχει εξουσίες αποκατάστασης και συνεπώς δεν προβαίνει σε ατομική εξέταση των παραπόνων/καταγγελιών από καταναλωτές».

Σε περίπτωση, σύμφωνα με την ΚΤΚ, που μία ΕΕΠ δεν επιτυγχάνει ικανοποιητική, για τον καταναλωτή, λύση για το παράπονο/καταγγελία, ο καταναλωτής προτρέπεται να υποβάλει το παράπονο/καταγγελία του είτε στον Ενιαίο Φορέα Εξώδικης Επίλυσης Διαφορών Χρηματοοικονομικής Φύσεως, νοουμένου ότι το εν λόγω παράπονο/ καταγγελία εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Νόμου περί της Σύστασης και Λειτουργίας του Ενιαίου Φορέα Εξώδικης Επίλυσης Διαφορών Χρηματοοικονομικής Φύσεως, είτε σε ένα από τους φορείς εναλλακτικής επίλυσης καταναλωτικών διάφορων, σύμφωνα με τον περί Εναλλακτικής Επίλυσης Καταναλωτικών Διαφορών Νόμο του 2017.

Για όλες τις λοιπές περιπτώσεις, οι καταναλωτές προτρέπονται να λαμβάνουν νομική συμβουλή, για την επίλυση της διαφοράς, καταλήγει η ΚΤΚ.

ANT1 Newsroom

το δικό σας σχόλιο

* Υποχρεωτικά πεδία

Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της. Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.