Αναδημιούργησαν νέα δόντια από κύτταρα ούλων

Η πρωτοποριακή μέθοδος, που βρίσκεται ακόμα σε δοκιμαστικό στάδιο, δημιουργεί ελπίδες ότι σε μερικά χρόνια οι άνθρωποι θα έχουν πια τη δυνατότητα, αντί για ξένα οδοντικά εμφυτεύματα από πορσελάνη και μέταλλο, να αποκτούν καινούρια δόντια από τα κύτταρα των δικών τους ούλων. Εκτιμάται, πάντως, ότι θα χρειαστούν αρκετά χρόνια, εωσότου η τεχνική είναι έτοιμη για χρήση από τους οδοντίατρους.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Πολ Σαρπ του King?s College του Λονδίνου, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό οδοντιατρικών ερευνών "Journal of Dental Research", σύμφωνα με το BBC και τη βρετανική «Γκάρντιαν», συνδύασαν κύτταρα ούλων από ανθρώπους και ποντίκια για να δημιουργήσουν τα νέα δόντια.

Εναλλακτικά, στο πρόσφατο παρελθόν έχουν χρησιμοποιηθεί εμβρυικά βλαστικά κύτταρα, προκειμένου να δημιουργηθούν «βιο-δόντια», δηλαδή δόντια βιολογικά καλλιεργημένα στο εργαστήριο. Κάτι τέτοιο αποδείχτηκε ότι είναι μεν εφικτό, όμως η τεχνική είναι ακριβή και όχι πρακτική για κλινική χρήση.

Redirecting in 3 seconds...