Τυχαία ανακάλυψη επιστημόνων… το νέο κύτταρο που εξοντώνει τον καρκίνο

Το κύτταρο ανακαλύφθηκε τυχαία από Βρετανούς και αισιοδοξούν ότι ίσως στο μέλλον η ανακάλυψη του αποδεδειχθεί ιστορική για την θεραπεία του καρκίνου

Βρετανοί επιστήμονες μπορεί να βρήκαν θεραπεία για όλους τους καρκίνους.

Ανακάλυψαν ένα νέο είδος ανοσοποιητικού κυττάρου που εξοντώνει σχεδόν όλα τα καρκινικά κύτταρα.

Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ, αισιοδοξούν ότι ίσως στο μέλλον η ανακάλυψη τους αποδειχθεί ιστορική για τη θεραπεία του καρκίνου.

Αλλά αυτό θα πρέπει να επιβεβαιωθεί μετά από κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους.

Ποιες οι ιδιότητες του νέου κυττάρου

Το εν λόγω κύτταρο διαθέτει ένα άγνωστο έως τώρα είδος υποδοχέα, που του επιτρέπει να αναγνωρίζει και να στρέφεται εναντίον των καρκινικών κυττάρων αποκλειστικά, αγνοώντας τα υγιή κύτταρα, μέσω ενός μηχανισμού που δεν είναι ακόμη σαφής στους επιστήμονες.

Οι εργαστηριακές μελέτες που ακολούθησαν, έδειξαν ότι αυτά τα ανοσοκύτταρα καταστρέφουν τους καρκίνους του δέρματος, του αίματος, του εντέρου, του μαστού, των οστών, του προστάτη, των ωοθηκών, των νεφρών και του τραχήλου της μήτρας.

Πότε αναμένεται να γίνουν δοκιμές σε καρκινοπαθείς

Τα πρώτα πειράματα σε ποντίκια, άφησαν «ενθαρρυντικά» αποτελέσματα εξάλειψης των καρκινικών όγκων.

Ο επικεφαλής επιστήμονας του Πανεπιστημίου είπε ότι πρώτες δοκιμές σε καρκινοπαθείς τελικού σταδίου αναμένεται να ξεκινήσουν φέτος τον Νοέμβριο, εφόσον οι επόμενες εργαστηριακές δοκιμές δείξουν ότι η θεραπεία είναι ασφαλής.

Ενώ δεν απέκλεισε την πιθανότητα να υπάρχουν άνθρωποι που, χάρη σε αυτό ακριβώς το είδος ανοσοκυττάρου, έχουν ήδη τέλεια ανοσία απέναντι σε οποιονδήποτε καρκίνο.

Τι εξηγεί παθολόγος - ογκολόγος για την ανακάλυψη:

Μιλώντας στο «Μέρα Μεσημέρι» ο παθολόγος – ογκολόγος, Δρ. Παύλος Δράκος, ανέφερε πως «το καινούριο είναι ότι έχουν ανακαλύψει έναν υπότυπο, ο οποίος έχει έναν υποδοχέα στην επιφάνειά του που μπορεί να ανιχνεύει, να σκανάρει και να βρίσκει καρκινικά κύτταρα ή κάποιο άλλο αντιγόνο που έχει προσβληθεί και να τα καταστρέφει».

Αυτό το κύτταρο υπάρχει σε όλους τους ανθρώπινους οργανισμούς και εκτός από το να ανιχνεύει τα καρκινικά κύτταρα, μπορεί επίσης να προστατεύσει τα φυσιολογικά κύτταρα, εξήγησε ο Δρ Δράκος.

Φυσικά, τόνισε ότι αυτό είναι μια μελέτη που έγινε σε εργαστήριο και «έχουμε δρόμο να διανύσουμε» μέχρι να μπορούμε να πούμε ότι όντως το κύτταρο – εξολοθρευτής είναι τόσο αποτελεσματική θεραπεία για όλες τις μορφές καρκίνου.

Παρ’ όλα αυτά, η ανακάλυψη αυτή δεν παύει να είναι «ένα ελπιδοφόρο μήνυμα, αφού εντάσσεται μέσα στο πλαίσιο της γενικότερης προσπάθειας εμπλοκής της ανοσοθεραπείας στην καταπολέμηση του καρκίνου».

Αυτό το κύτταρο είναι «ένα καινούριο ‘όπλο’, το οποίο πιθανότατα σε λίγα χρόνια θα έχουμε στο ‘οπλοστάσιο’ μας για να το αξιοποιήσουμε» για την θεραπεία του καρκίνου.

Μαίρη Αυξεντίου