Υπ. Παιδείας: Βασικός στόχος της εκπαίδευσης η παροχή ίσων ευκαιριών στη μάθηση

Στοίχημα για όλους η επαφή, η επικοινωνία και η προσφορά της γνώσης σε παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία

Η επαφή, η επικοινωνία και η προσφορά της γνώσης, η καλλιέργεια δεξιοτήτων σε παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία, είναι ένα στοίχημα για όλους όσοι αναλαμβάνουν τη διδασκαλία σε αυτές τις τάξεις, είπε ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόδρομος Προδρόμου, προσθέτοντας ότι ένας βασικός στόχος της εκπαίδευσης είναι η παροχή ίσων ευκαιριών στη μάθηση.
 
Σε χαιρετισμό του στην χθεσινοβραδινή παρουσίαση του Βιβλίου «Σύγχρονες προσεγγίσεις διδασκαλίας παιδιών με Μεταναστευτική Βιογραφία», στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, ο κ. Προδρόμου είπε ότι η ανάληψη της πρωτοβουλίας για την έκδοση αυτή, που έγινε με τη συνεργασία του Εκπαιδευτικού Ομίλου Κύπρου και της Έδρας UNESCO του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, αποδεικνύει, πρωτίστως, το επίκαιρο του θέματος και την ανάγκη για ενασχόληση με ζητήματα που άπτονται σε πτυχές της ενσωμάτωσης των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία, καθώς και την αγάπη και την αφοσίωση των εκπαιδευτικών προς τα παιδιά αυτά και την προσπάθεια για ενσωμάτωσή τους στη σχολική κοινότητα μέσω της διαδικασίας της μάθησης.
 

Όπως είπε, η παιδεία είναι ένας καίριος πυλώνας και αποτελεί οδοδείκτη στην εξελισσόμενη πολυπολιτισμική κοινωνία στην οποία διαβιούμε.
 
«Η εκπαίδευση οφείλει να πρωτοστατήσει ποικιλοτρόπως για τη διαμόρφωση δημιουργικών, σκεπτόμενων και δραστήριων ατόμων. Δεξιότητες, όπως η ομαδικότητα, η συνεργασία, η επικοινωνία, ο προβληματισμός, η έρευνα, η δημιουργική σκέψη, η επιχειρηματολογία, ο γραμματισμός και άλλες πολλές είναι εκ των ων ουκ άνευ για την ομαλή ένταξη των νέων, με διαφορετικό πολλές φορές προφίλ στην κοινωνία, και θα πρέπει αυτές να καλλιεργούνται εξ απαλών ονύχων», πρόσθεσε.
 
Ανέφερε, επίσης, ότι οι υπολογιστές και οι άλλες «έξυπνες» ηλεκτρονικές συσκευές δεν είναι πια ένα απλό μέσο, αλλά δημιουργούν και ένα νέο περιβάλλον μαθησιακής διαδικασίας, ενώ λειτουργούν και ως δίαυλος για τις πρακτικές του νέου γραμματισμού.
 
«Ας μην ξεχνάμε ότι πλέον ο τεχνολογικός/ψηφιακός γραμματισμός (digital/technological literacy), οι σύγχρονες και μαθητοκεντρικές μέθοδοι μάθησης των αυριανών πολιτών διαδραματίζουν ουσιαστικό ρόλο στην κοινωνική και επαγγελματική ανέλιξη των νέων και συνιστούν βασικό στόχο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε διεθνές επίπεδο. Επομένως, εγείρεται το ερώτημα με ποιους τρόπους μπορεί να καλλιεργηθεί ο ψηφιακός και πολυτροπικός γραμματισμός στο σύγχρονο σχολείο», σημείωσε.
 
Ο κ. Προδρόμου είπε ότι η έκδοση που παρουσιάστηκε την Παρασκευή κινείται προς αυτό το επίπεδο, αφού παρουσιάζονται σύγχρονες μέθοδοι και πρακτικές, μέσω των οποίων οι μαθητές/μαθήτριες με μεταναστευτική βιογραφία θα μπορούν να συμμετέχουν στη σύγχρονη πολυτροπική επικοινωνιακή πραγματικότητα.
 
«Με την εμπειρία της πανδημίας κατέστη  προφανής η άμεση ανάγκη να καλλιεργηθούν και να αναπτυχθούν ποικίλες δεξιότητες τόσο από τους μαθητές και τις μαθήτριες, όσο και από τους  εκπαιδευτικούς μας. Την ίδια ώρα επιτακτικότερη γίνεται και η ανάγκη να περιοριστούν οι ψηφιακές ανισότητες μεταξύ του μαθητικού πληθυσμού και να ενδυναμωθούν οι ευάλωτες ομάδες, όπως είναι και τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία», συμπλήρωσε.
 
Ο κ. Προδρόμου είπε, επιπρόσθετα, ότι το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ), μέσω διαφόρων Τομέων, προσπαθεί άοκνα να επιτελέσει τον πιο πάνω στόχο.
 
Στην περίπτωση του σχολείου, συνέχισε ο Υπουργός Παιδείας, η εφαρμογή της ολιστικής προσέγγισης συνεπάγεται ότι όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας (διευθυντές, διδακτικό και λοιπό προσωπικό, μαθητές, γονείς και οικογένειες) αισθάνονται ότι είναι υπεύθυνοι και  διαδραματίζουν ενεργό ρόλο στην ένταξη και τη συμπερίληψη των μαθητών με Μεταναστευτική Βιογραφία.
 
«Ως εκ τούτου, η πρόκληση για την Κύπρο συνίσταται στη μετατόπιση της ευθύνης για την υποστήριξη των παιδιών από τη μικρή ομάδα των εκπαιδευτικών που διδάσκουν την Ελληνική ως δεύτερη γλώσσα, ενδεχομένως των βοηθών διευθυντών και των διευθυντών σχολείων και των ίδιων των μαθητών, σε ολόκληρη τη σχολική κοινότητα, που θα υποστηρίζει κάθε εκπαιδευόμενο με τον πλέον κατάλληλο τρόπο», σημείωσε.
 
Αξίζει να τονιστεί, είπε ο κ. Προδρόμου, ότι ο νέος σήμερα, μέσα από τα διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα, προετοιμάζεται να αναλάβει τα ηνία όχι μόνο της δικής του κοινωνίας, αλλά και της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας κοινωνίας.
 
«Η επαφή, η επικοινωνία και η προσφορά της γνώσης, η καλλιέργεια δεξιοτήτων σε παιδιά με Mεταναστευτική Bιογραφία, είναι ένα στοίχημα για όλους/όλες όσοι/όσες αναλαμβάνουν τη διδασκαλία σε αυτές τις τάξεις. Ένας βασικός στόχος της εκπαίδευσης είναι η παροχή ίσων ευκαιριών στη μάθηση», ανέφερε.

Αναντίρρητα, σημείωσε ο Υπουργός Παιδείας, «η αγάπη, η ανεκτικότητα και αφοσίωση σε αυτά τα παιδιά αποτελούν βασική προϋπόθεση για την επιτυχία του εν λόγω προγράμματος».

«Άλλη, εξίσου σημαντική προϋπόθεση για την επιτυχία του προγράμματος, είναι η σχεδιασμένη, στοχευμένη και ελκυστική διδασκαλία που θα κεντρίζει το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών και θα δίνει διαρκώς την απαιτούμενη ανατροφοδότηση, ώστε να καθίσταται αποτελεσματική η όλη διαδικασία», κατέληξε.

ANT1 Newsroom

το δικό σας σχόλιο

* Υποχρεωτικά πεδία

Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της. Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.