Κλειδώνει η εφαρμογή των εξετάσεων ανά τετράμηνο - Εγκρίθηκαν από τη Βουλή οι κανονισμοί

Απορρίφθηκε η πρόταση νόμου του ΑΚΕΛ για κατάργηση του θεσμού.

Σε τροχιά εφαρμογής μπαίνει από σήμερα και επίσημα ο θεσμός των εξετάσεων ανά τετράμηνο μετά την έγκριση των κανονισμών από την Ολομέλεια της Βουλής.

Συγκεκριμένα, κατά τη σημερινή Ολομέλεια τέθηκε ενώπιον των βουλευτών οι τροποιητικοί κανονισμοί για την εφαρμογή των εξετάσεων ανά τετράμηνο για την επόμενη σχολική χρονιά. Οι εν λόγω κανονισμοί πέρασαν από το Υπουργικό Συμβούλιο σήμερα το πρωί και προωθήθηκαν για ψήφιση στην βουλή υπό την μορφή κατεπείγοντος.

Κατά τη διάρκεια της Ολομέλειας οι κανονισμοί εγκρίθηκαν κατά πλειοψηφία από την Βουλή, ενώ λίγο νωρίτερα η πλειοψηφία των βουλευτών απέρριψε την πρόταση νόμου του ΑΚΕΛ για κατάργηση του θεσμού των εξετάσεων ανά τετράμηνο.

Σημειώνεται δε, πως το Δημοκρατικό Κόμμα απέσυρε την Πρόταση Νόμου που κατέθεσε προ ημερών ο βουλευτής του κόμματος Πανίκος Λεωνίδου, για τον λόγο ότι οι εν λόγω πρόνοιες ενσωματώθηκαν από το Υπουργικό στους τροποποιητικούς κανονισμούς.


Συγκεκριμένα οι τροποιητικοί κανονισμοί περιλαμβάνουν:


-  Την σταδιακή εφαρμογή του θεσμού με τη νέα σχολική χρονιά. Δηλαδή τη σχολική χρονιά 2019-2020, ο θεσμός θα ισχύσεις μόνο για την Α΄Λυκείου. Για τη σχολική χρονιά 2020-2021, θα ισχύει και για την Β Λυκείου, ενώ τη σχολική χρονιά 2021-2022 θα εφαρμοστεί και στη Γ΄Λυκείου.

- Οι εξετάσεις θα γίνονται κεντρικά από το Υπουργείο Παιδείας και όχι ανά σχολική μονάδα.

- Κατά τη διάρκεια των εξετάσεων τα σχολεία θα παραμένουν ανοικτά και δε θα κλείνουν όπως ίσχυε αρχικά.

- Ενώ, όσον αφορά το 40% της γραπτής αξιολόγησης. Το 30% θα βγαίνει από την κεντρική γραπτή εξέταση και το υπόλοιπο 10% θα βγαίνει ή από ένα μικρό προειδοποιημένο διαγώνισμα ή από μια μικρή άσκηση διάρκειας 45 λεπτών.

Την ίδια ώρα το Υπουργείο Παιδείας μέσω γραπτής του ανακοίνωσης χαιρετίζει την ψήφιση των κανονισμών.


Αυτούσια η ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας:


«Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού χαιρετίζει την ψήφιση, σήμερα από την ολομέλεια της Βουλής των Αντιπροσώπων, των Τροποποιητικών Κανονισμών που αφορούν στην αξιολόγηση του/της μαθητή/μαθήτριας στο πλαίσιο των τετραμήνων, στα Δημόσια Σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη προς την κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού μας συστήματος, αφού η αξιολόγηση του/της μαθητή/μαθήτριας στο πλαίσιο των τετραμήνων συνάδει με τις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές αξιολόγησης που εστιάζουν στον εντοπισμό των αδυναμιών, στην άμεση ανατροφοδότηση, στην ενίσχυση, την ανάπτυξη και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών.

Παράλληλα, αποτελεί χρήσιμο εργαλείο για τους/τις εκπαιδευτικούς, ώστε να αναλαμβάνουν στοχευμένες παρεμβάσεις για βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας και των μαθησιακών αποτελεσμάτων.

Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού ευχαριστεί θερμά τη Βουλή των Αντιπροσώπων, και ιδιαίτερα την Επιτροπή Παιδείας, για την αγαστή συνεργασία καθώς και για τη θετική κι εποικοδομητική στάση που τήρησαν τόσο κατά τη διάρκεια των συζητήσεων για το θέμα όσο και με την ψήφιση των Κανονισμών.Ταυτόχρονα, προσβλέπει στη συνέχιση αυτής της συνεργασίας για την ψήφιση πληθώρας άλλων νομοθετημάτων που θα εκσυγχρονίζουν και θα αναβαθμίζουν περαιτέρω το εκπαιδευτικό μας σύστημα».

Νικόλας Πέτρου

το δικό σας σχόλιο

* Υποχρεωτικά πεδία

Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της. Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.