216,5 εκατομμύρια για το τραμ της Λευκωσίας

17 στάσεις θα περιλαμβάνει το τραμ της Λευκωσίας εφόσον τελικά υλοποιηθεί. Την τελική μελέτη εξασφάλισε ο ΑΝΤ1.




Η τελική μελέτη που ανέλαβε ελλαδικός οίκος για λογαριασμό του Υπουργείου Μεταφορών και εξασφάλισε αποκλειστικά ο ΑΝΤΕΝΝΑ κατέδειξε ότι είναι βιώσιμο το έργο της κατασκευής τραμ στη Λευκωσία.

Το έργο που σύμφωνα με τη μελέτη θα κοστίσει συνολικά 216,5 εκατομμύρια ευρώ προβλέπει ότι:


- Η συχνότητα διέλευσης τραμ θα είναι ανά 10 λεπτά 
- Κάθε μέρα θα διανύει 3.091 χιλιόμετρα με 216 διαδρομές 
- Θα διαθέτει 16 βαγόνια 
- Θα αναπτύσσει μέση ταχύτητα 22,9 χιλιομέτρων την ώρα. 

Το Τραμ θα πραγματοποιεί σε καθημερινή βάση 17 στάσεις. Συγκεκριμένα θα ξεκινά από την οδό Μερκούρη στη Λακατάμια, και ακολούθως θα διέρχεται τις οδούς Ορφέως, Ανεξαρτησίας, Καραβά και Ανθεμίου.

Θα περνά από τη Λεωφόρο Στροβόλου και τη Λεωφόρο Αθηνών, την Αγγλική Σχολή και τη Λεωφόρο Κυριάκου Μάτση. Μετά το τραμ θα διέρχεται από τις λεωφόρους Ευαγόρου, Καλλιπόλεως και Στασίνου, και τέλος θα περνά στη Λεωφόρο Αθαλάσσας και θα καταλήγει στο γενικό νοσοκομείο Λευκωσίας στα Λατσιά. 

Ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Μεταφορών εμφανίσθηκε πεπεισμένος πως μπορούν να βρεθούν επενδυτές για να χρηματοδοτήσουν το έργο. 

Σε ότι αφορά το κόμιστρο για το τραμ η μελέτη υποδεικνύει το ποσό του 1,60 και εκφράζει την άποψη πως τα έσοδα το πρώτο χρόνο θα ανέλθουν στα 9 εκατομμύρια και θα εκτοξευθούν στα 20 εκ. τον δεύτερο χρόνο λειτουργίας του τραμ. 

Εκτιμά επίσης πως και τα έσοδα από τις διαφημίσεις στα τραμ θα είναι ιδιαίτερα υψηλά. 

Κλειδί στο κατά πόσον θα γίνει τραμ στη Λευκωσία αποτελεί το τι θα αποφασίσει ο Υπουργός Οικονομικών ο οποίος όπως πληροφορείται ο ΑΝΤΕΝΝΑ διαμήνυσε στο Υπουργείο Μεταφορών ότι σε περίπτωση που το ετήσιο κόστος για το κράτος δεν θα ξεπερνά τα 15 εκατομμύρια ευρώ τότε το έργο θα υλοποιηθεί.

Σωκράτης Ιωακείμ

A. Simonis

02/01/2016>16:31

Τραμ Λευκωσίας Το χαμηλότερο κόστος για τραμ, που θεωρήθηκε ρεκόρ Ευρώπης, αναφέρεται για το τραμ της Γαλλικής πόλης Μπεζανσόν, όπου το 2010 η Ισπανική εταιρεία CAF (που αργότερα εξασφάλισε και τα τραμ της Νάντης), εκτόπισε τις Alstom και Lohr (Γαλλίας), Stadler (Ελβετίας) και Ansaldo Βreda (Ιταλίας), με πολύ καλή προσφορά 16 εκατομμύρια το χιλιόμετρο, (έναντι του μέσου όρου κόστους Ευρώπης που τότε ήταν 25 με 30 εκατ. Ευρώ). Το σύστημα τραμ της Μπεζανσόν έχει διαδρομή 14,5 χιλιόμετρα. Έχει 19 συρμούς τραμ μήκους 23 μέτρων με 132 θέσεις (με δυνατότητα επέκτασης στις 230). Άρχισε να λειτουργεί τον Σεπτέμβριο 2014. Αναμένονται 43 χιλιάδες επιβάτες ημερησίως. Σύμφωνα με την μελέτη, το τραμ της Λευκωσίας που θα έχει περίπου το ίδιο μήκος γραμμών (14 χιλιόμετρα) θα κοστίσει 15,46 εκατομμύρια το χιλιόμετρο (216,5:14=15,46). Δηλαδή το κόστος ανά χιλιόμετρο θα είναι περίπου το ίδιο, παρόλο που σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες (που ελπίζω να είναι λανθασμένες) η γραμμή από Λευκωσία μέχρι Λακατάμια θα είναι μονή και τα βαγόνια που πηγαίνουν θα παρακάμπτουν τα βαγόνια που έρχονται περιμένοντας στους σταθμούς. Όμως, έστω και αν το τελικό κόστος θα είναι πράγματι αυτό, εν όψει της οικονομικής κατάστασης της Κύπρου γενικά και των Δήμων ειδικά, δεν θα έπρεπε η μελέτη να περιλαμβάνει εναλλακτικά και το κόστος για σύστημα Τρόλεϊ-μπας, που όπως είναι γενικά παραδεκτό, είναι πάνω από 4 φορές χαμηλότερο;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αντώνης Σιμώνης

01/01/2016>17:10

Τραμ Λευκωσίας Το χαμηλότερο κόστος για τραμ, που θεωρήθηκε ρεκόρ Ευρώπης, αναφέρεται για το τραμ της Γαλλικής πόλης Μπεζανσόν, όπου το 2010 η Ισπανική εταιρεία CAF (που αργότερα εξασφάλισε και τα τραμ της Νάντης), εκτόπισε τις Alstom και Lohr (Γαλλίας), Stadler (Ελβετίας) και Ansaldo Βreda (Ιταλίας), με πολύ καλή προσφορά 16 εκατομμύρια το χιλιόμετρο, (έναντι του μέσου όρου κόστους Ευρώπης που τότε ήταν 25 με 30 εκατ. Ευρώ). Το σύστημα τραμ της Μπεζανσόν έχει διαδρομή 14,5 χιλιόμετρα. Έχει 19 συρμούς τραμ μήκους 23 μέτρων με 132 θέσεις (με δυνατότητα επέκτασης στις 230). Άρχισε να λειτουργεί τον Σεπτέμβριο 2014. Αναμένονται 43 χιλιάδες επιβάτες ημερησίως. Σύμφωνα με την μελέτη, το τραμ της Λευκωσίας που θα έχει περίπου το ίδιο μήκος γραμμών (14 χιλιόμετρα) θα κοστίσει 15,46 εκατομμύρια το χιλιόμετρο (216,5:14=15,46). Δηλαδή το κόστος ανά χιλιόμετρο θα είναι περίπου το ίδιο, παρόλο που σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες (που ελπίζω να είναι λανθασμένες) η γραμμή από Λευκωσία μέχρι Λακατάμια θα είναι μονή και τα βαγόνια που πηγαίνουν θα παρακάμπτουν τα βαγόνια που έρχονται περιμένοντας στους σταθμούς. Όμως, έστω και αν το τελικό κόστος θα είναι πράγματι αυτό, εν όψει της οικονομικής κατάστασης της Κύπρου γενικά και των Δήμων ειδικά, δεν θα έπρεπε η μελέτη να περιλαμβάνει εναλλακτικά και το κόστος για σύστημα Τρόλεϊ-μπας, που όπως είναι γενικά παραδεκτό, είναι πάνω από 4 φορές χαμηλότερο;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Δημήτρης

01/01/2016>09:15

Το τραμ μας ελειπε να γεμισει τους τοπους καλωδια και λαγκουβες τους δρόμους ,και μαλιστα σε κυριες οδικές αρτηρίες να στεριση μια λορίδα που θα κινήτε με 20χμ. Γιατί δεν επενδιουν τα 215εκ +15εκ χρονιέα για να βελτιώσουν το δίκτυο λεωφορείων, με περισοτερες πιο συχνες διαδρομές και χαμηλότερα κόμιστρα και ποδηλατολοριδες για διευκόλυνση εναλλακτικής διακίνησης;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

το δικό σας σχόλιο

* Υποχρεωτικά πεδία

Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της. Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.