Λύθηκε έπειτα από 40 χρόνια το μυστήριο με το σέλας του Δία - Τι ανακάλυψαν οι επιστήμονες (ΒΙΝΤΕΟ)

"Πιθανώς ο λόγος που παρέμεινε μυστήριο για 40 χρόνια ήταν επειδή δεν είχαμε τα μέσα και την ευκαιρία''

Το Βόρειο Σέλας είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά φαινόμενα στη Γη, όμως δεν είναι τίποτα μπροστά στο σέλας του Δία. Ο πέμπτος και μεγαλύτερος πλανήτης του ηλιακού μας συστήματος διαθέτει το πιο εντυπωσιακό σέλας.

Οι πόλοι του Δία διαθέτουν ένα διαρκές σέλας, το οποίο χαρακτηρίζεται από μαζικές παλλόμενες ακτίνες Χ. Το φαινόμενο αυτό ανακαλύφθηκε από επιστήμονες πριν από 40 χρόνια, χωρίς να μπορούν να εξηγήσουν πως παράγεται.

Πλέον οι επιστήμονες χρησιμοποιώντας παρατηρήσεις του διαστημοπλοίου "Juno probe" και του διαστημικού παρατηρητηρίου ακτίνων Χ "XMM-Newton" κατάφεραν να συνδέσουν τις εκπομπές ακτίνων Χ με δονήσεις στις γραμμές του μαγνητικού πεδίου του Δία.

"Πιθανώς ο λόγος που παρέμεινε μυστήριο για 40 χρόνια ήταν επειδή δεν είχαμε τα μέσα και την ευκαιρία. Δεν είχαμε αυτό το όμορφο και καταπληκτικό διαστημικό σκάφος, το "Juno", αλλά και ένα τηλεσκόπιο ακτίνων Χ σε τροχιά γύρω από τη Γη" ανέφερε ο ερευνητής στο Mullard Space Science Laboratory του University College του Λονδίνου, Γουίλιαμ Νταν.

"Πλέον υπάρχει ένας πλούτος πιθανοτήτων. Παρόμοια φαινόμενα μπορεί να συμβαίνουν στον Κρόνο, τον Ουρανό, τον Ποσειδώνα και πιθανώς ακόμα και σε εξωπλανήτες, με διαφορετικά είδη φορτισμένων σωματιδίων να “σερφάρουν” στα κύματα" πρόσθεσε.

πηγή: enikos.gr