Πώς μπορεί ένα ζευγάρι να αυξήσει τη γονιμότητά του

Αν θέλετε πολύ ένα παιδάκι, διαβάστε με ποιους τρόπους μπορείτε να αυξήσετε τις πιθανότητες σύλληψης.

Πιθανότατα ξέρεις ότι το πιο σημαντικό είναι η σεξουαλική επαφή όσο το δυνατόν πιο κοντά στην ωορρηξία της γυναίκας, όμως υπάρχουν και κάποιοι άλλοι παράγοντες που βοηθούν, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Τι μπορεί να φέρει θετικά αποτελέσματα

Για τη γυναίκα σημαντικός είναι ο έλεγχος σωματικού βάρους

Αν μια γυναίκα είναι ελλιποβαρής ή υπέρβαρη μπορεί να καθυστερήσει τον χρόνο που χρειάζεται για να συλλάβει.

Το σωματικό βάρος πριν την εγκυμοσύνη μάλιστα είναι κάτι που τα ζευγάρια δεν δίνουν σημασία και επηρεάζει αφάνταστα, δυσκολεύοντας κατά πολύ μια γυναίκα να μείνει έγκυος.

Το βάρος πρέπει να διατηρείται σε υγιή επίπεδα για να γίνει πιο εύκολα η σύλληψη.

Για τον άντρα σημαντική είναι η υγεία του σπέρματος

Σύμφωνα με την American Society for Reproductive Medicine, ο έλεγχος της θερμοκρασίας των όρχεων δεν παίζει καίριο ρόλο στην ενίσχυση της γονιμότητας.

Σε τουλάχιστον μία μελέτη, η επανειλημμένη έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες (υδρομασάζ ή ζεστά μπάνια) φάνηκε να επηρεάζει λίγο τη γονιμότητα των ανδρών.

Πάντως καμία έρευνα δεν απέδειξε με σαφήνεια ότι υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ της αυξημένης θερμοκρασίας στα γεννητικά όργανα και της γονιμότητας ενός άνδρα.

Άλλη μελέτη παρατήρησε ότι οι θερμοκρασίες στο όσχεο ανέβηκαν σε χρήστες φορητών υπολογιστών που κρατούσαν τον υπολογιστή στα πόδια τους και υπήρχαν ενδείξεις ότι η μακροχρόνια έκθεση σε αυτές τις θερμοκρασίες μπορεί να βλάψει το σπέρμα.

Σύμφωνα με τρίτη έρευνα, διαπιστώθηκε ότι η έκθεση στην ακτινοβολία από τα κινητά τηλέφωνα θα μπορούσε επίσης να επηρεάσει αρνητικά το σπέρμα του άντρα.

Οι ερευνητές σε αυτήν τη μελέτη υποστηρίζουν ότι η διατήρηση ενός κινητού τηλεφώνου μονίμως στην τσέπη του παντελονιού θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά την υγεία του σπέρματος ενός άνδρα.

Η γυναίκα πρέπει να προσέχει τι πίνει

Η αυξημένη κατανάλωση καφέ ή αλκοόλ, για παράδειγμα, μπορεί να επηρεάσει τη γονιμότητά της.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, περισσότερα από 5 φλιτζάνια καφέ τη μέρα (περίπου 500 mg καφεΐνης) συνδέονται με μείωση της γονιμότητας.

Η μέτρια/ελεγχόμενη κατανάλωση καφεΐνης, όμως, φαίνεται να μην βλάπτει (1-2 φλιτζάνια/μέρα).

Όσες αγαπάτε πολύ τον καφέ και τα αναψυκτικά με καφεΐνη καλό θα ήταν να μην καταναλώνετε περισσότερο από 200-250 mg καφεΐνης την ημέρα.

Όσο για το αλκοόλ σε σχέση με τη γονιμότητα, σχετικές μελέτες κατέληξαν σε ανάμεικτα συμπεράσματα.

Σουηδοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες που έπιναν δύο αλκοολούχα ποτά την ημέρα, είχαν μειωμένη γονιμότητα κατά σχεδόν 60%. Το μέτρο είναι το "κλειδί".

Παρά το γεγονός ότι τα υψηλότερα επίπεδα του αλκοόλ (δύο ή περισσότερα ποτά/μέρα) θα πρέπει να αποφεύγονται όταν μια γυναίκα προσπαθεί να μείνει έγκυος, δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι η μέτρια/ελεγχόμενη κατανάλωση αλκοόλ επηρεάζει αρνητικά τη γονιμότητα.

Και οι δύο σύντροφοι πρέπει να κόψουν ή τουλάχιστον να μειώσουν το κάπνισμα

Το κάπνισμα μπορεί να βλάψει τη γονιμότητα και της γυναίκας και του άντρα.

Το κάπνισμα επηρεάζει το πόσο "δεκτική" είναι η μήτρα στο ωάριο, δηλαδή πόσο καλό περιβάλλον δημιουργεί γι’ αυτό.

Και στους άνδρες, το κάπνισμα μπορεί να μειώσει την παραγωγή σπέρματος και να προκαλέσει βλάβες στο DNA.

Οι ειδικοί τονίζουν ότι είναι πολύ σημαντικό να κόψεις το κάπνισμα πριν ακόμα μείνεις έγκυος. Από εκεί και πέρα είναι γνωστό ότι το κάπνισμα κατά την εγκυμοσύνη αυξάνει τον κίνδυνο αποβολής και μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στο μωρό.


το δικό σας σχόλιο

* Υποχρεωτικά πεδία

Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της. Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.