Τι πρέπει να τρώνε οι έφηβοι και τι να αποφεύγουν

Η σωστή διατροφή σε αυτή την κρίσιμη ηλικία είναι σημαντική και για την υπόλοιπη ζωή.

Επικοινωνία: yiota_0804@yahoo.gr

Η Διαιτολόγος/Διατροφολόγος Γιώτα Χριστοφόρου γράφει όλα όσα πρέπει να ξέρει κανείς για τη διατροφή στην εφηβεία.

Η εφηβεία είναι από τις πιο σημαντικές περιόδους στη ζωή ενός ατόμου γιατί γίνονται μεγάλες αλλαγές στο σώμα και χτίζονται γερές βάσεις για τη ζωή του ως ενήλικας.

Η σωστή και υγιεινή διατροφή σε αυτή την ηλικία είναι πολύ σημαντική επειδή το σώμα έχει αυξημένες ανάγκες σε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά, στοιχεία απαραίτητα για την σωστή ανάπτυξη του ατόμου.

Οι διατροφικές απαιτήσεις των εφήβων επηρεάζονται αρχικά από τη φυσιολογική εξέλιξη αλλά και από την ταυτόχρονη απότομη ανάπτυξη.

Η εφηβεία είναι μία περίοδος κατά την οποία αυξάνεται το ύψος και το βάρος και αλλάζει η σύσταση του σώματος.

Αυτό οδηγεί σε αύξηση της μυϊκής μάζας, αλλάζει η ποσότητα και η κατανομή του λίπους και μεγεθύνονται τα κυριότερα οργανικά συστήματα.  

Οι έφηβοι πρέπει να ακολουθούν μια υγιεινή διατροφή καταναλώνοντας τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων χωρίς αυστηρές δίαιτες και περιορισμούς αλλά και χωρίς καταχρήσεις.

Τι πρέπει να προσέξουν

- Αρχικά πρέπει να ψάξουν μια έγκυρη πηγή η οποία θα τους επιβεβαιώσει την κατάσταση της υγείας τους και κατά πόσο έχουν φυσιολογικό βάρος ή όχι.
- Το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας.
- Να τρώνε τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων.

- Να τρώνε πολλά διαφορετικά τρόφιμα.
- Να τρώνε φρούτα και λαχανικά σε κάθε γεύμα
- Να αποφεύγουν τα αναψυκτικά, τα ενεργειακά και αλκοολούχα ποτά.

- Να αποφεύγουν τα γλυκά.
- Να αποφεύγουν το junk food.
- Να καταναλώνουν υγιεινά σνακ.

- Να μην ακολουθούν δίαιτες από το διαδίκτυο και τα περιοδικά.
- Να βάλουν την άσκηση στην ζωή τους.

Προτάσεις για γρήγορα και υγιεινά σνακ

-Φρέσκο γάλα ή γιαούρτι με μέλι ή φρούτα.
-Φρυγανιές με τυρί σε κρέμα ή φυστικοβούτυρο.

-Μήλο με τυρί.
-Μικρά καρότα.

-Φρουτοσαλάτα.
-Ξηρά φρούτα, όπως σταφίδες και δαμάσκηνα.

-Δημητριακά με γάλα.
-Μπάρες δημητριακών.
-Σταφιδόψωμο.

Διατροφή κατά την εξεταστική περίοδο

Είναι μια δύσκολη περίοδος, η οποία απαιτεί πολλή συγκέντρωση, καλή μνήμη, γρήγορη επίλυση προβλημάτων και εύκολη κατανόηση.

-Πάρα πολύ καλό πρωινό.
-Κατανάλωση τροφίμων πλούσια σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά.
-Επιλογή υγιεινών φαγητών και σνακ.  

-Μικρά και συχνά γεύματα.
-Αποφυγή μεγάλων και βαρυστόμαχων γευμάτων.
-Αποφυγή τροφίμων που είναι πλούσια σε ζάχαρη και λίπος.

-Αποφυγή κατανάλωσης αλκοολούχων και ενεργειακών ποτών.
-Καλή ενυδάτωση.
-Ικανοποιητικός ύπνος.
-Καλή ξεκούραση.

Γιώτα Χριστοφόρου

το δικό σας σχόλιο

* Υποχρεωτικά πεδία

Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της. Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.